Johari venster
Het Johari venster is een model wat ontwikkeld is om jouw zelfinzicht in communicatie te kunnen verbeteren. Het model bestaat uit 4 kwadranten, elk kwadrant omschrijft een onderdeel van ons.
📢 Open ruimte
Bekend aan jezelf én aan anderen
- Sociaal
- Humoristisch
- Betrouwbaar
- Creatief
- Goede luisteraar
🦯 Blinde vlek
Bekend aan anderen, maar niet aan jezelf
- Praat vaak door anderen heen
- Komt dominant over
- Kritische blik zonder het zelf te merken
- Straalt zelfvertrouwen uit
- Stelt hoge eisen aan anderen
🎭 Verborgen gebied
Bekend aan jezelf, maar onbekend aan anderen
- Onzekerheid
- Faalangst
- Gevoel van overweldiging bij drukte
- Perfectionisme
- Onuitgesproken dromen of ambities
❓ Onbekend gebied
Onbekend aan jezelf én aan anderen
- Verborgen leiderschapstalent
- Kalm blijven onder stress
- Creatieve vaardigheden nog onontwikkeld
- Innerlijke veerkracht in moeilijke situaties
- Onbewuste overtuigingen of gedragingen
Navigatie
- Cursus informatie
- Persoonlijkheid
- Automatiseren
- Pedagogisch handelen
- Prestatie pedagogisch handelen
- De vijf vaardigheden van kounin
- Portfolio
- Growth mindset
- Als studiecoach
- Begeleidingsplan
- Raportcijfer
- Positieve energie
- Boeiende lessen geven
- Betere band met studenten opbouwen
- Technieken
- Laten onthouden
- Motiverende factoren
- Lesvoorbereiding
- Scenariogestuurd format
- Didactisch analysemodel
- Taxonomie van bloom
- Meta cognitieve vaardigheden
- Het VUT model
- Het OUT model
- Het CAR model
- Breinactiviteiten
- Didactisch analyse model
- Persoonlijk ontwikkel en begeleidingsplan
- Urban education
- John hattie
- Johari venster
- Diversiteit
- Hoge verwachtingen
- Onderwijs ontwerpen
- Onderwijs visie software developer
- Formele organisatie MBO
- Kenmerken van samenwerkend leren
- Constructive alignment
- Toetscyclus
- Onderwijsleergesprek
- Toetsen en toetsmatrijs ontwerpen met behulp van een taxonomie
- Validiteit en betrouwbaarheid van toetsen
- Summatief vs formatief
- Summatief toetsen vs formatief handelen
- Betekenis van Cesuur en normering
- Mc4 toetsvragen
- Toetsvragen maken
- Rubric maken en normering
- Beoordelen verwerken analyseren evalueren
- Dyslexie
- Faalangst
- Adhd
- Autismespectrumstoornis
- Loopbaanbegeleiding
- Ruimteverdeling inverventiecontinuum