Persoonlijk ontwikkel en begeleidingsplan

Aan de hand van zelfreflectie, met behulp van externe bronnen (collega's, studenten, coach, literatuur) komen tot een persoonlijk ontwikkel- en begeleidingsplan.

Bronnen

Het didactische analyse model bestaat uit vier hoofdonderdelen:

Intakeportfolio
Beginsituatie in kaart voorafgaande voor de start van de PDG
  1. Eerder verworven kennis en vaardigheden
  2. Sterkte-zwakte-analyse bekwaamheidseisen
  3. Leerpunten – voeding voor leerdoelen
Persoonlijk ontwikkelplan (leerdoelen) en begeleidingsplan
Smart formuleren van persoonlijke leerdoelen en begeleiding.
  1. Persoonlijk ontwikkelingsplan met leerdoelen
  2. Begeleidingsplan
  3. Eerste portfoliobewijzen van je ontwikkeling
Ontwikkelingsportfolio
Stand van ontwikkeling in kaart halverwege de opleiding
  1. Zelfmeting & ontwikkelingsgericht advies van coach
  2. Evaluatie leerdoelen en vervolg leerdoelen
  3. Bewijzen van je ontwikkeling
Beoordelingsportfolio
Resultaat van ontwikkeling ter beoordeling
  1. Verslaglegging en bewijslast t.a.v. startbekwaam mbo-docent

Navigatie

« Didactisch analyse model Urban education »