Persoonlijk ontwikkel en begeleidingsplan
Aan de hand van zelfreflectie, met behulp van externe bronnen (collega's, studenten, coach, literatuur) komen tot een persoonlijk ontwikkel- en begeleidingsplan.
Bronnen
Het didactische analyse model bestaat uit vier hoofdonderdelen:
- Intakeportfolio
-
Beginsituatie in kaart voorafgaande voor de start van de PDG
- Eerder verworven kennis en vaardigheden
- Sterkte-zwakte-analyse bekwaamheidseisen
- Leerpunten – voeding voor leerdoelen
- Persoonlijk ontwikkelplan (leerdoelen) en begeleidingsplan
-
Smart formuleren van persoonlijke leerdoelen en begeleiding.
- Persoonlijk ontwikkelingsplan met leerdoelen
- Begeleidingsplan
- Eerste portfoliobewijzen van je ontwikkeling
- Ontwikkelingsportfolio
-
Stand van ontwikkeling in kaart halverwege de opleiding
- Zelfmeting & ontwikkelingsgericht advies van coach
- Evaluatie leerdoelen en vervolg leerdoelen
- Bewijzen van je ontwikkeling
- Beoordelingsportfolio
-
Resultaat van ontwikkeling ter beoordeling
- Verslaglegging en bewijslast t.a.v. startbekwaam mbo-docent
Navigatie
- Cursus informatie
- Persoonlijkheid
- Automatiseren
- Pedagogisch handelen
- Prestatie pedagogisch handelen
- De vijf vaardigheden van kounin
- Portfolio
- Growth mindset
- Als studiecoach
- Begeleidingsplan
- Raportcijfer
- Positieve energie
- Boeiende lessen geven
- Betere band met studenten opbouwen
- Technieken
- Laten onthouden
- Motiverende factoren
- Lesvoorbereiding
- Scenariogestuurd format
- Didactisch analysemodel
- Taxonomie van bloom
- Meta cognitieve vaardigheden
- Het VUT model
- Het OUT model
- Het CAR model
- Breinactiviteiten
- Didactisch analyse model
- Persoonlijk ontwikkel en begeleidingsplan
- Urban education
- John hattie
- Johari venster
- Diversiteit
- Hoge verwachtingen
- Onderwijs ontwerpen
- Onderwijs visie software developer
- Formele organisatie MBO
- Kenmerken van samenwerkend leren
- Constructive alignment
- Toetscyclus
- Onderwijsleergesprek
- Toetsen en toetsmatrijs ontwerpen met behulp van een taxonomie
- Validiteit en betrouwbaarheid van toetsen
- Summatief vs formatief
- Summatief toetsen vs formatief handelen
- Betekenis van Cesuur en normering
- Mc4 toetsvragen
- Toetsvragen maken
- Rubric maken en normering
- Beoordelen verwerken analyseren evalueren
- Dyslexie
- Faalangst
- Adhd
- Autismespectrumstoornis
- Loopbaanbegeleiding
- Ruimteverdeling inverventiecontinuum