
Pdg cursus
Welkom bij het cursusblok wat gaat over mijzelf. Voor je zie je op dit moment een stukje uit Canva courses, dit is een tool die ik op dit moment aan het maken ben om makkelijker en effectiever cursussen in ons LMS aan te kunnen maken.
Vragen zijn adaptief en studenten krijgen in de meeste gevallen ook meteen het juiste antwoord te zien. Omdat vragen en tekst elkaar heel kort op elkaar afwisselen is het gebruik van ChatGPT hopelijk net zo leerzaam als gewoon de tekst lezen en de vraag beantwoorden.
Programmeren is vooral lastig doordat je vaak heel veel ogenschijnlijk ongerelateerde stapjes met doorlopen om tot een goed einresultaat te komen. Met behulp van deze tool probeer ik dat deels weg te nemen via een ingebouwde editor

Een kleine introductie van deze studietool, waarom ik het maak en de voordelen so far.
- tooling
- nakijken
- co-browse
- plannen
- portfolio
Navigatie
- Cursus informatie
- Persoonlijkheid
- Automatiseren
- Pedagogisch handelen
- Prestatie pedagogisch handelen
- De vijf vaardigheden van kounin
- Portfolio
- Growth mindset
- Als studiecoach
- Begeleidingsplan
- Raportcijfer
- Positieve energie
- Boeiende lessen geven
- Betere band met studenten opbouwen
- Technieken
- Laten onthouden
- Motiverende factoren
- Lesvoorbereiding
- Scenariogestuurd format
- Didactisch analysemodel
- Taxonomie van bloom
- Meta cognitieve vaardigheden
- Het VUT model
- Het OUT model
- Het CAR model
- Breinactiviteiten
- Didactisch analyse model
- Persoonlijk ontwikkel en begeleidingsplan
- Urban education
- John hattie
- Johari venster
- Diversiteit
- Hoge verwachtingen
- Onderwijs ontwerpen
- Onderwijs visie software developer
- Formele organisatie MBO
- Kenmerken van samenwerkend leren
- Constructive alignment
- Toetscyclus
- Onderwijsleergesprek
- Toetsen en toetsmatrijs ontwerpen met behulp van een taxonomie
- Validiteit en betrouwbaarheid van toetsen
- Summatief vs formatief
- Summatief toetsen vs formatief handelen
- Betekenis van Cesuur en normering
- Mc4 toetsvragen
- Toetsvragen maken
- Rubric maken en normering
- Beoordelen verwerken analyseren evalueren
- Dyslexie
- Faalangst
- Adhd
- Autismespectrumstoornis
- Loopbaanbegeleiding
- Ruimteverdeling inverventiecontinuum