Betere band met studenten opbouwen
Persoon
3 leervragen formuleert
Leervraag / leerdoel
Motivatie
Plan van aanpak
Bewijsmateriaal
Bekwaamheid
Het sociale proces stimuleren en benutten
Met een klas waarmee je een band hebt opgebouwd kun je gemakkelijker een goede werksfeer creƫren waarin leerlingen geneigd zijn om te participeren en hun best te doen. Er is sprake van commitment als de verbondenheid wederzijds is.
Leren gaat beter als de studenten in onderlinge interactie bezig zijn met de leerstof. Ze moeten dan zelf de stof onder woorden brengen en schermen zo hun geest. Zo construeren leerlingen hun eigen kijk op de leerstof. Deze manier van kennis verwerven wordt sociaal constructivisme genoemd.
Commitment
Navigatie
- Cursus informatie
- Persoonlijkheid
- Automatiseren
- Pedagogisch handelen
- Prestatie pedagogisch handelen
- De vijf vaardigheden van kounin
- Portfolio
- Growth mindset
- Als studiecoach
- Begeleidingsplan
- Raportcijfer
- Positieve energie
- Boeiende lessen geven
- Betere band met studenten opbouwen
- Technieken
- Laten onthouden
- Motiverende factoren
- Lesvoorbereiding
- Scenariogestuurd format
- Didactisch analysemodel
- Taxonomie van bloom
- Meta cognitieve vaardigheden
- Het VUT model
- Het OUT model
- Het CAR model
- Breinactiviteiten
- Didactisch analyse model
- Persoonlijk ontwikkel en begeleidingsplan
- Urban education
- John hattie
- Johari venster
- Diversiteit
- Hoge verwachtingen
- Onderwijs ontwerpen
- Onderwijs visie software developer
- Formele organisatie MBO
- Kenmerken van samenwerkend leren
- Constructive alignment
- Toetscyclus
- Onderwijsleergesprek
- Toetsen en toetsmatrijs ontwerpen met behulp van een taxonomie
- Validiteit en betrouwbaarheid van toetsen
- Summatief vs formatief
- Summatief toetsen vs formatief handelen
- Betekenis van Cesuur en normering
- Mc4 toetsvragen
- Toetsvragen maken
- Rubric maken en normering
- Beoordelen verwerken analyseren evalueren
- Dyslexie
- Faalangst
- Adhd
- Autismespectrumstoornis
- Loopbaanbegeleiding
- Ruimteverdeling inverventiecontinuum